Nice pic!

Nice pic!

söndag 2 maj 2010

10 Year Event! RÖKSTENEN




Oj oj oj! Nu var det gjort. Vårt Event 10 years Röksten, Östergötland gick av stapeln idag. Mycket att greja med innan detta, samt under själva Eventet.

Nu ligger jag i soffan med ett glas vin och pustar ut. Gick det bra eller gick det bra?
Jag tyckte att det gick bra. Mycket tack var en super kille som Lasse / Agori Berix.

STORT TACK! Allt gick helt enligt planerna, eller kanske lite bättre med tanke på Agori Berix. Jag hade två gömmor som jag drog i väg igår och de kom med vid 07:00 i morse. Träffade Landstedt på Eventet och talade om att Lasse är en klippa!

Visst var det ”lite” jobb innan vi körde. Jag körde alla cacher och fixade detta. Fru Smokestoner hade fullt upp att starta upp Rökstens besökscenter.

Visst blev det några missar. Som ansvarig för att det skulle finnas trådlöst Internet på plats missade jag fullständigt, men, men det funkade i alla fall.

Soppan tog slut, men det löste vi, några fick vänta 10 minuter extra, tror att det var OK i alla fall. Jag fick i mig lite soppa med och den är ju riktigt bra. Gött.

Jag körde ut en lista på alla cacher med koordinater och hintar. Bara ett lite problem med detta till två av våra Mysteries gav jag just ut RÄTT koordinater. Detta var ju min arbetsfil till hela Eventet som jag jobbat på i veckor. Jag tog bort en massa information som geocacharna inte skulle se, men missade just att dessa koordinater var direkt till gömman. Nåja varför gör det för svårt. Alla var märkte de inte.

Vi började det hela vid 10:35 när jag fick möjlighet att stå upp och prata lite. Kul att det blev en 360 graders variant. Jag tror att de flesta kunde hör mig.

Vid 11:00 var det en guidad tur vid ”vår” sten (kanske ska vi flyttad den in i vår trädgård nästa vecka, nej det blir nog för mycket).

Sedan foto. Vi fick ta två bilder, då alla inte riktigt kunde vara på plats på samma gång.





Nu var ju inte alla med på bild, men vi tror att vi var ca 95 jägare på plats!

Helt fantastiskt att få träffa alla dessa geocachare live. INGEN glömd. Men för mig så var det största att träffa SWERKER & Hulda. De var inte de största legenderna inom geocaching som var på plats, men... Alla dessa e-post och telefonsamtal som jag haft med Swerker, de har varit många, många. Kändes som att träffa en gammal kompis från lumpen eller något liknande. Vi var redan kompisar innan vi träffats.

Sedan var det enormt kul att prata med Hulda när alla ”galningar” (läs Danne100 & Swerker mm) var i skogen och jagade diverse plast produkter (samt rost fritt stål) med loggbok. Vi hade det riktigt bra i solen, med kaffe och annat gott. Lite i lugnt och roa så att säga. Ingen FTF jakt idag inte!

Paus... ska hämta det tredje glaset vitvin, jag vet att det är söndag, men jag ska ha lite mera vin. Småstenarna leker i 100 km i timme efter att ha sovit för länge för sent.

LEGENDER! Lite som att få träffa Fantomen på riktigt:

Bo & Elisabeth, jag har sett dem, de finns på riktigt! Jätte kul att träffa B&E och prata lite. De hade även med sig en present, dagen till ära:



Tackar massor för denna. Det gör hela storyn med 10-år så mycket roligare. Om Dave bara visste vad han startade med denna första gömma den 3/5-2000.
Sedan blir man ju grymt imponerad av hela Motalagänget, super goa.

Fick även ett extra långt prat med Soulkungen (då han har en GPS av annat fabrikat). Honom kommer vi att träffa igen (skön kille den där Soulkungen, det visste man innan första träff via lite e-post), och vi kommer att lägga ut gömmor i hans närhet.

Så kul att träffa Er alla! Ingen glömde! De gamla polarna Fam. Lundgren och Team Judo-Rune IF, samt nya som Kentka och alla andra, kul att ses.

Danskarna TARLIN från Nynäshamn som fick sova hos oss och hade ca 29 meter en FTF på morgon. JAPP dom tog den!

Jag tror att vi var som mest så var vi ca 95 personer!

Just nu har jag 1 254 olästa e-mail! NYTT REKORD!

Nu har jag 1 261...

Kul att träffa galningar som Danne100, en galning som är vad jag kommer att bli när barnen blir lite större jag vill ju vara som Danne, men jag hinner ju inte.

Tack alla, super kul, men vi vänta ett tag innan nästa event. Nya gömmor kommer inte på länge. På flera dagar. Vi släpper några till helgen!

Hej Hopp och ha det så bra!

Minsta fröken Smokestoner: Sover
Fröken Smokestoner (NOEN2004): Sover
Fru Smokestoner: Sover


ENDAST TOMTEN ÄR VAKEN...

Tack till alla och har jag inte skrivit om Er så har jag inte glömt er (hoppas jag).

Jag kommer inte att skriva mer för då blir det fel, finns Ni inte med INGEN glömd!
Jätte kul att träffa Er alla, nu har jag lag in bilderna och har 1 301 olästa!

3 kommentarer:

  1. Tack själva för en lyckad dag!

    Herr Lundgren sover redan medan Fru Lundgren strax ska ge sig mot sängen.

    Klockan ringer 06.05 imorgon bitti igen. Samma tid som idag men denna gång är det inte för nöjes skull...

    Ha en skön vecka!
    Kramiis Sus

    SvaraRadera
  2. Tack SUS, nu har jag 1 302 olästa e-post. Jag tror jag måste rensa lite i morgon. Måste jag jobba i morgon eLLer finns det ngn Geo-dag, lite som vård av sjuka barn? Dageb efter geo? jt

    SvaraRadera
  3. TACK för ett jättetrevligt event, med sol och en utmärkt gulaschsoppa, den satt fint! Det blir ett uppsamlingsheat framöver för att ta dom cacher som vi inte hann med. Och då tittar vi in i butiken!
    Hälsar
    björnogunillafrånmotala

    SvaraRadera