Nice pic!

Nice pic!

lördag 20 mars 2010

Vem sitter på min axel?

Vaknade fredag morgon av en lite gubbe satt på min axel och slog med en hammare på mitt huvud. Konstigt att det smakar tequila i munnen, jag drack ju mest skumpa. Nåja det kanske åkte med något annat också. Får kolla på kvittot... ingen tequila där men lite annat blandat. Det var väl killarna från Wrangler jeans som bjöd på något. Dock fanns det lite annat på just mitt kvitto från A21 Cocktail Lounge
Mitt kvitto var visst på Euro 127,-...

Japp, fyller man år så fyller man år. Upp och jobba blev det i alla fall. Det fanns ju någon mer gömma i närheten. Bara att ut och jaga, eller ut och ta lite luft.




Jag gav mig av för att ta Uni Garden men här var det nog lite snö över gömman. Ledtråden inuti sten gjorde att det bara vara att traska vidare. Ohhh frisk luft. Men vänta lite fick jag inte en konstig smak av whiskey i munnen. Puh, mer frisk luft behövs.

Gick mot Matkustaja tuonpuoleisesta inte vet jag vad vad det betyder, men gömman hade tappat hatten så den var lätt att hitta även om man fick gå i djup snö. Sedan bar det vidare. Det hade kommit ca 10 cm snö under natten så inte mycket spår kvar från tidigare loggare.



Gick sedan förbi Siltavuorensalmi aldrig I livet att jag orkar gå upp dit och leta. Det går bara inte, inte idag.



Hittade dock Ravintolalaiva Väiski,Helsinki och droppade ett coin. Nu hade jag fyllt på med luft och fick fara vidare. Måste ju jobba lite också.

På eftermiddagen blev det hem resa för att fira min och fruns födelsedagar.

Skönt att komma hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar