Nice pic!

Nice pic!

tisdag 23 mars 2010

Just idag är jag stark!

Just idag är jag stark!

Jag har en envis granne (ett par + barn) som gärna vill komma och hälsa på ”hela” tiden. I början körde vi slut på dem med golf; Birde, eagle... Putt... Chip, ja!
–På trean drog jag en draw som blev helt perfekt, satte chippen och två puttade. Satte par på banans svåraste hål (hcp 2, men en dock svårast). Fyran bla bla bla. Chippen på åttan! Bla bla... Tolvan OUT of B... Monster drive på 14 och 18... bla bla....

Men av någon anledning blev vi ej av med dem, då vi inte riktigt hann med att spela golf. Hade inga birdies att tala om.
De är som konrads kalas klister fäster vid allt. Sitter fast, på riktigt.
Hur x-n skulle vi göra nu då. x-la grannar liksom, dra (kommer det ngn ny gömma?).
Dyra i drift är de också, ska bara ha massa fina viner och runöl, mina öl.
Ingen ful öl här inte! Bara Runöl hela tiden. Bara det finaste duger.
Jag får köpa på mig Amarone som vi bara dricker när de är på besök. Annars blir det is vatten och kanske ibland en lätt-dryck till barnen. Ful-vin och ful-öl...
Skumpa ska de ha också... Och då är det skumpa... Mousserande vin vet de nog inte vad det är. Bara att köpa in Gula Änkan (den torra) och lagra för ett eventuellt besök.

Sedan vill de ju grilla korv, mest hela tiden. Grilla korv, men för xxx det är 23 grader kallt och ungarna gråter och vill in... puh. (Ohh kolla en ny gömma bara 45 km bort!)
Vet de vad korv kostar? Inkl. Kol, bröd ketchup, senap festis mm mm?
(en ny gömma och Swerker har missat den, nej det hade han inte, den var bara 57 km bort.) När jag var liten och åkte på frilufsdag så sänd mor med mig entrecote, det var ett helvete att grilla, men jag fick alltid smaka på korv med bröd av tjejerna, har du med dig entrecote? JAPP! Jätte bra, men inte gick det att äta inte.

Ibland lurar han (grannen) sin fru och säger att barnen ska leka, men han vill bara spela WII…
Jag slår honom nästan hela tiden, men en dock kommer han tillbaka. Det är Runölen som lockar. Eller är det någon sekt? Jag har ju redan min sekt geocaching.se
Jag tror de har en dold agenda där de försöker sälja in sin son till en av småstenarna. Lite tidigt och jag kan ju inte plocka fram bössan för en 3-åring, kanske om man bara laddar med salt, eller?

Droppen var nu i veckan när han frågade om jag ville ut och springa???
Klart att jag springer men var är cachen? Och hade han inte läst vad som hände vid LUFTMAKARON? Inte vet jag men de lever som i en bubbla... Här är det inte många indianer i kanoten, inga hästar hemma (eller ett par har dom väl), det blir ju inte många FTF här inte, DNF-TNLN om jag säger så.

Men nu har vi receptet! Tala om skatter hela tiden. Den gömman, den gömman, ojj, ojjj. Men nu har vi hittat den bla bla bla filmburk bla 3/3... DNF, TNLN,, TFTC.
Ännu en fågelholk,,, Under sten..., under stenar (ajjjj ajjjj), samt magnetisk!

Funkar grymt bra! Nu vill de inte träffa oss längre. Det är helt suveränt.

Nu hade de fått lamm och småstenarna ville besök, men då var vi inte välkomna.
Mission Done!!!
Vi vann, de vill inte träffa oss längre, bra (ny e-post, ny gömma? Det sa pling, aj bara en tv reklam, jag trodde det kom en ny gömma).

Nu har vi inga vänner kvar och jag har byggt en bur där jag kan ha barnen (kanske även frun, inlåst) när jag är ute och kollar lite efter skatter.
Japp, jag låser även in frun då hon är mest i vägen och ibland håller hon gps;en upp och ner och hittar inte. Jag låser in alla, sedan kan jag lugnt jaga vidare.
Hur ska jag då göra med jobbet?
Just nu så kan jag ju bara komma upp till ca 1 per dag, nästan.
Skippar jag jobbet borde jag klara i alla fall ett 30-tal varje dag.

Hur lång tid skulle det ta innan verkligheten hinner i fatt?
När hittar de mig? När låser de in mig? Vad har jag gjort för ont?

De i buren kommer ju att få mat. Svärmor ringer, japp frun ligger i badet i dag med.
Dagis; ahhh, Femte sjukan är bra! Kan ta månader.

Nej jag har ju glömt att vi har några andra vänner som tydligen hade åkt till Thailand... Två-tre veckor eller något var det .Vi har ju inte saknat dem (varför kommer det inga gömmor här?). Jag tror dom åkte för två- tre veckor sedan borde vara hemma nu.. Familjen åkte ju vid nyår, nyår, det kan ju inte ha varit länge sedan, eller???

23/3... aj aj aj.

Har jag utfodrat dem bra med mat nere i buren? Aj vad tiden går.
Så länge har jag väl inte varit borta, eller? Är det mars redan, men all snö?

Är det verkligen den 23 mars 2010? Redan?
Måste nog smita ner i källaren med lite mer vatten och bröd.

Kommer de och låser in mig nu?
Var tog frun vägen?

Kanske kommer det en gömma inom 50 km i morgon?
Då kanske det kan bli en glass för dem som finns kvar i buren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar