Nice pic!

Nice pic!

lördag 24 mars 2012

Men vad Fan! Event? Hur ska man hitta alla dessa?

Efter att ha varit ut och kollat till några av gömmorna så får man sig en liten tankeställare.

Tror att det räcker med de gömmor vi har på gång så att säga. Det blir bara 44 gömmor till detta event och det är gott nog hoppas vi.
Gömma ett var borta pga. av avverkning i skogen, gömma två var borta pga. avverkning i skogen och gömma tre var inte alls som jag gömde den som.

De får vara kvar, men oj vad det händer grejer i skogen. Det fanns ingen logg i burkarna men de var inte längre oskulder om jag säger så. Pet rör med ”tejpen” i fel ände av loggboken samt överkörd tre ggr av en stor maskin. Undrar lite på vad dom tänkte när dom hittar burkar i skogen? Det tar lite tid att ta sig fram i skogen. Logga alla, = mycket vätska!

Till eventet så blir det inte mer än 44-45 gömmor, och hur ska man orka med dessa, jag bara undrar. Det räcker gott!

Det finns att bita i, och H? såg riktigt grym ut. Det blir nog en 2,5/5:a. Kunde vara en 1/5, men man bör ju veta var den finns och hitta en massa andra gömmor utan stig innan man har koordinaterna..

Jag gjorde ett inlägg som hette 95 kilo Smokestoner köper cykel, eller ngt likande.

Hur gick det med detta?

Herr Smokestoner väger in på 85 kilo nu för tiden, och jag tror att vi kan tacka cykeln för en del av detta, eller inte?

Vad hände då?

En helvetes massa frakturer blev det av detta!


Första kraschen var helt skoningslös. Det blev brutna revben samt bruten fot och lite andra små frakturer. Inte helt bra, men det är ju motion. Ansiktet blev lite deformerat och blodigt.

Andra kraschen innebar ännu värre revbens skador (tre månader) med ett fulkomligt krossat revben och lite småskador på ett par andra, en jobbig fraktur på högerhand som snart har fixat sig själv efter tre månader. Helt ok! Det är ju motion! Även här fick huvudet lite lagom stryk. Blodet rann, men visst såg man lite tuff ut i någon vecka efteråt.

Jag är ju inte den vassaste kniven i lådan, men fortfarande spetsig.

Köp en cykel och gå ner i vikt! Du får så j-la ont att du inte kan äta.

MEN… nu har jag cykelförbud, studsmatta förbud och leka med bollförbud.

Bara tittar jag på någon av dessa grejer så bryter jag ett ben.

Nu är det ju så att jag vet mycket väl att jag kommer att bryta något igen, frågan är bara när och hur. Det är ”nästan” så att jag ser fram emot nästa fraktur för att jag vet att den kommer!
Det finns lite ben kvar i kroppen som ej gått sönder, vi får väl se vilket det nästa blir.

Annars ser det ut så här:

Vänster arm – check.
Höger arm –check
Vänster arm igen –check
Alla ben i handleden –check
Revben (8 st) –check (vid fem olika tillfällen)
Tår –check (stortån*2 , lilltån)
Fingrar –check (över 200 bitar sa röntgen)
Näsben –check (det känns när dom måste bryta upp det)
Fotled – check (allt var av... sju veckor i gips efter opertion)

Det är inte svagbenstomme jag är bara lite klumpig ibland.

Här säkert missat något ben...

Mest hela tiden?

Vid ett tillfälle så fick jag även en pinne rakt igenom knät så man kände den på andra sidan, det var ingen direkt höjdare utan sluttade med två veckor på sjukhuset.

Numera åker jag INTE till sjukhuset utan läker hemma.

ANNARS… så hinner vi inte leta några gömmor framöver. Det är gömma som gäller!

För Er som törs komma så har vi Event den 1/5.

Det blir skoj! Och lite jobbigt!

Hur gick det på Wordfued?

Det blev bara 31 raka vinster innan frun tröttnade på mitt tjat och slog mig.

Numera vinner jag bara 95% och har slutat räkna vinster.

Vad heter jag på WF? jtspeed

Hej Hopp!

Break a leg!

2 kommentarer:

  1. Visste du att eksem är en icke smittsam hudsjukdom som orsakas av nedsatt barriärfunktion och inflammation i överhuden. Eksem är en så kallad dermatit, och begreppet eksem används om flertalet hudutslag som karaktäriseras av rödhet, uppsvullnad, klåda och torrhet, och eventuell skorpbildning, blåsbildning, fjällning, bristningar och blödningar. Läkta sår kan ibland få en avvikande färg, samt smaka illa, men ärrbildning är sällsynt.

    Eksem indelas oftast i dessa olika typer:

    - Kontakteksem (kontaktdermatit): Finns i två former; allergisk som resulterat i en immunreaktion (cellförmedlad allergi) mot ett allergen som kan vara nickel eller liknande, samt irriterande kontakteksem som är ett resultat av direktkontakt med någon form av irriterande ämne. Vissa substanser är både allergen och irriterande (t ex våt cement). Omkring tre fjärdedelar av alla kontakteksem är irriterande, som även är den vanligast yrkesrelaterade hudsjukdomen. Ett kontakteksem är reversibelt under förutsättning att det skadliga ämnet kan undvikas och avlägsnas från individens miljö.

    - Atopiskt eksem (böjveckseksem, atopisk dermatit): Atopiska eksem är en kronisk hudsjukdom som är genetiskt betingad. Den anses alltså ha en ärftlig komponent och är vanlig i vissa familjer där individer även har astma och hösnuva. Utslag med klåda är särskilt förekommande i ansiktet, hårbotten, nacke, armveck, knäveck och baktill. Atopiskt eksem hör genetiskt ihop med IgE-förmedlade allergiska sjukdomar som astma och allergisk rinit.

    - Exfoliativ dermatit: Förknippad med hår- och nagelavfall, förgrovad ytterhud på handflator och fotsulor samt klåda.

    - Dermatitis herpetiformis: En ovanlig form av hudinflammation med klåda och variga blåsor orsakad av glutenintolerans.

    - Perioral dermatit: Knottriga utslag runt munnen som övergår i blåsor och fjälliga rodnader. Förekommer framförallt hos yngre kvinnor.

    - Seborroisk dermatit: Dermatit på hårbotten.

    - Intertrigo: En ytlig hudinflammation på hudytor som står i kontakt med varandra, t ex skinkor, armhålor, tår. Fetma är vanlig orsak.

    Smak

    Smaken på eksem varierar inte bara mellan de olika typerna utan man har även noterat geografiska skillnader. I norrland har eksemen en något mer genomträngande beska än i tex Småland och Skåne.

    SvaraRadera