Nice pic!

Nice pic!

måndag 12 mars 2012

GRYM FTF, 374 meter off!!! Samt 28 raka vinster i WF!

Igår kväll kom det en gömma. TUR ATT MAN STANNADE HEMMA!!!

Bosgårdseken, se loggen (får tack Kentka för ett äventyr på morgonen) nedan:


Found it03/12/2012{*FTF*}#70 (07:00), den var ju lätt som tusan, eller hur var det nu?

Såg att den kom igår, men efter att ha varit sjuk i ett par dagar så blev det inget FTF-race, och tur var väl det…

Tidigt på morgonen ligger jag och drömmer. Liksom halv sover och kommer på mig själv med att sjunga på Sean Banan (jäkla ungar) i drömmen. Jag vickar i takt med tårna som sticker ut nedanför sängen. Detta var ingen bra ide då katten Freja tydligen hade fått syn på mina vickade tår…

Det blev en snäll attack utan klor, men visst vaknade jag. Klockan hade ännu inte blivit 06:00, men det ljusnade fint ute. Det blev att gå på toa, vilket innebär att hunden brukar vilja gå ut.

Kanske ska man hinna först, innan hunden? Kollar om denna var loggad och det var den inte. Det fick bli en morgon promenad med FTF chans.

In med hunden i bilen och vi drog till platsen. Det var inte helt enkelt att ta sig till koordinaterna. HHHHmmmmmm en terräng TVÅA, i helvete heller tänkte jag. Detta är ju mer än än 2:a. Det kanske finns en annan väg till gömman? Inte en stig så långt ögat når. Men, vänta där framme är ett berg och en glänta, jippie!

Eller inte, 40 meter kvar och jag ser ingen ek och inget annat stort träd. Ser bara ett par hundra tallar. Går till nollpunkten och ser ännu mera tallar. Nej!!! Man vill ju inte ha fel koordinater när man är i skogen straxt efter kl 06:00. Surnade till och tänkte att det var bara att åka hem. Nu skulle vi bara ta oss ut ur skogen. Vem var gladast? Hunden var hel nöjd!

Efter att ha hoppat över vatten och lera så ser jag en öppning och en väg. OCH… vad står där om inte ett STORT träd! Kollar GPSen och vi är 380 meter från nollan. Visste det fanns en skylt. Rätt ställe.
Kollar in storleken, nej en Micro… Ahhhhhhhhh.

OK vi är ju här, så det var bara att börja leta. Började på 5*5 meter och letade. Utökade till 30*30 meter och letade efter en Filmburk med hinten; UNDER… Hmmmmm.

Testade sök med hunden. Hon trodde vi letade hare eller troligtvis så letade hon efter hundgodis.

Jag gav upp. Leta lite till då… Lite till…

Nu kom jag på att jag skulle använda min tracking kunskaper. Lite sent för detta då jag hade klampat runt över allt på minst 30 * 30 meter.
Jag gav upp igen.

Testade på några ställen jag letat innan… och ta mig f-n ser man på en filmburk!
374 meter från nollan! FTF…

Lätt hittad!

TFTC………………………………………………….

Enklare att leta här:

N 58° 17.995 E 014° 54.682, tror jag det var.
Det har jag i alla fall skrivit i handen. 374 meter från nollan.
Bra jobbat av mig tycker jag!!!


Min Wordfued vinst rad närmar sig nu slutet.



Just nu har jag 28 st vinster på rad.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar