Nice pic!

Nice pic!

tisdag 27 december 2011

Nice bitch!

Lite bad, lite statistik samt lite grejer från en kvälls lektyr.

Jag läser:


“Pretty bitch, nice head, neck and shoulders, good angulation, nice topline, nice feet, moved well for one so young.”


“Another nice bitch, nice head, good neck and shoulder, good angulation, nice feet, moved well.”



Det finns bilder också!


Vad läser jag nu tanker Ni?


En domarrapport från Irländsk Röd Setterförening.


Hundar mellan 4-6 månader. Bitches!


Nedan är bara konstigt.


Mesta hittade gömmor:

November 295 hittade
Maj 191 hittade
Augusti 182 hittade
Oktober 142 hittade
September 125 hittade
Mars 86 hittade
December 82 hittade och det är inte slut ännu.


… Lite skumt, eller?


20,6% av gömmorna hittade i november?
64,8% av gömmorna hittade juli-dec?
Bästa kvartal är Q4 med 36,2%?


Är det lite så att nu är säsongen slut ut och jaga?


Jag tror nog att det är så… På våren lägger vi ut en massa och kommer tillbaka under höst vinter.


Vad gör vi i juni och juli? BADAR!

Annandag jul var jag ute i skogen men hunden. Hon far omkring som en idiot och när jag går 200 meter så gör hunden lätt 10 ggr mer. Hoppar som en galning i alla vattensamlingar och älskar allt vatten som inte ser stort ut = sjö eller damm.


Här blev det i alla fall lite fel.


Jag kommer mot en mindre vatten samling och hör hunden komma i full fart. Det här kan bli kul tänkte jag, sedan kom hunden flygande rakt ut i vattnet. Det var ju bara ett problem. Det var minst två meter djupt. Hela hunden försvann en halv meter under vattnet och jag skrattade, aj aj aj.


Jag skrattade så att revbenet gick upp och jag fick sätta mig på en sten och bara skratta och gråta lite en skvätt av smärta. DET VAR DET VÄRT!!!


Ha ha ha… bilden nedan. Hunden undrar vad som hände???





Bild nedan JULAFTON på Omberg!


Hej Hopp!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar