Nice pic!

Nice pic!

måndag 6 december 2010

Förra veckan, lugn och fin, eller?

Veckan började i ett rasande tempo, men sedan blev det lugnare och lugnare. Fick i alla fall chansen att logga minst en gömma varje dag måndag till lördag. Igår blev det ingen.

Måndag:

Lååång skott på Borgs Församling #5. En DNF och mycket snö efter att snö svängen hade varit förbi. Hittade ingen gömma och det kom senare fram att den var under snön. Ingen FTF denna vecka.

Återbesök på Rastplats Klinga. Nu gick det bättre... Borde ha funnit denna på första försöket men det gick ju inget vidare. Som avslutning blev det TB hotellet ute vid Norrköpings flygplats. När jag satt på planet kom Världens Centrum 1 & 2, tur att jag inte visste om detta. Hoppat av planet?

På plats i Finland var det kallt som tusan 20-22 grader. Hade laddat GPS;en och gav mig ut vid 22-tiden. Visste var jag skulle gå så jag satte på GPS;en lite sent. Kartan var helt ren. Inte en gömma visades. Tusan också. Det har hänt en gång tidigare på just den PQ. Det var bara att gå och lägga sig istället, vilket visade sig var en bra plan då det inte blev mycket sömn de följande dagarna.

Tisdag:

Kallt, kallt... GPS;en var som en isbit i handen. Innan frukost gav jag mig i alla fall ut. Planen var att ta de tre närmaste gömmorna söder ut. Började med VirtKitty visited Helsinki, och det gick ju bra. Här kunde man även ta med sig cachen in och logga i en något varmare miljö. Nästa gömma blev över berg och snö då jag kom från ”fel” håll.
Granite Cube såg man på håll och ligger just nu lite farligt till då berget används som pulka backe. Vågade inte lägga i Coin eller TB i denna gömma.

Sedan blev det kallt om fingrarna, mycket kallt. Down Under - Manan majoilla var en metall behållare som man skulle skruva upp. Fyra skruvar skulle bort och sedan tillbaka. Hade ingen skruvmejsel, men dock en bit av en Ipren (undrar varför) förpackning i fickan (planerat). Skruvade upp dosan med ett av hörnen. Kallt! I med ett coin och fingrarna höll på att trilla av. Sedan smakade frukosten mycket bra på hotellet.

På kväll blev det ett besök på Farang.
Grymt bra, rekommenderas! Efter maten så blev det Molly Malones.
Lite som vanligt, brukar hamna här för eller senare.

Onsdag:

Tillbaka vid hotellet vid 01:30, sova? Varför inte ta en sväng norrut?
Letade först efter en lurig rackare som jag inte kunde hitta: Helsingin Shakkiklubi. Finskan är ju inte så bra så jag gav upp.
Efter att ha letat en bra stund i snön lyckades jag hitta den här: Johanneksen kirkon puisto, snöigt värre. Loggad vid 02:02. Vidare till Vanha Bensis. Den hittade jag inte heller, en av tre. Under trappa... Japp klart att jag slog huvudet i trappan. Avslutade med att leta en stund efter Helsingin Shakkiklubi ytterliggare en gång, men ingen lycka. I säng vid 03:30 och upp vid 06:45.

Sedan blev det jobb fram till 18:45. Kvällens restaurang blev Grotesk. Bra mat, men lite lojt ställe. Kanske var jag för trött? När restaurangerna jagar Michelin stjärnor så har de en tendens till att bli lite halv tråkiga. Rekommenderar hellre La Table på andra sidan gatan. De kastade i väg sig Michelin stjärna och startade om, men där är det alltid bokat.

Trött som bara den så drog vi vidare till ett mycket konstigt ställe. Sjuttio meter bort låg ett tyskt öl hack. Här dansade folk på borden och spillde öl över allt och alla. Det blev en öl och sedan skulle det sovas. Hmmmm sova, skulle ju upp vid 06:30 finsk tid. På väg mot hotellet stannade vi till vid en karaoke bar Anna K, endast ett stenkast från hotellet. Klockan var innan midnatt och det skulle bli tidigt i säng.

Hur gick det med det?

Vid 03:00 så tände de plötsligt ljuset och vi fick inte sjunga mer...
Stänger dom redan?

Torsdag:

Efter att ha blundat ett par tre sekunder var det att hoppa in i duschen. 75% av alla plan var inställda men inte mitt. Chefen kom också hem, bara sju timmar för sent.

På svensk mark så blev det Världens Centrum 1 &; 2.

Fredag:

På väg upp mot Söderköping och lite Spa på Söderköpings Brunn, så fick Fru Smokestoner hoppa ut och logga Norsholms Gård.

Lördag:

Efter frukost blev det en promenad, eller promenad och promenad. Riktigt jobbig klättring upp för ett ganska högt berg... Puh vad jobbigt det var. Väl uppe på toppen var det mycket fin utsikt, men skulle vi hitta gömman under all snö. Letade och letade och hittade Söderköping. Det var väl ingen terräng tvåa idag i alla fall.
Efter detta så blev det massage och bubbel...

Söndag:

- - - -

Minst en om dagen sex dagar i rad, plus att man hann med lite annat också.
Denna vecka bör bli lite lugnare... Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar