Nice pic!

Nice pic!

söndag 29 januari 2012

FTF, WEBCAM; #1500, Agubiner och lite bowling



Japp en vecka till har gått. Det går liksom undan som bara den, hela tiden.

På söndagen kom två gömmor en bit bort. Visst ser det bra ut fågelvägen men så enkelt är det ju inte. En visade 11 km och en annan 18 km. Låter ju bra men med bilen blir det ju lite längre.

Stannade i alla fall hemma och måndag morgon kom. Det blev att börja jobba istället, men ingen loggade dessa? Det brukar ju gå på någon timme? Tänkte alla som jag? Jag jobbade vidare och solen kom fram, lite vad fint det är ute; och jag sitter inne. Det borde ju gå på en timme, eller?

Frun hade åkt i väg på något möte med geobilen då hennes stod under snö. Kanske ska starta bilen? Det var vad jag gjorde och jobbade lite till, sedan tog jag beslutet en av dem skulle loggas.
Det gick ju bra och det blev två FTF, jippie! Tog nog bara en ”dryggggggg” timme. Det var ju inte första gången man fick plocka fram Fru Smokestoners bil för en FTF, men denna gången var det ju inte 50 cm snö och 20 minus, jippie igen!




KRAFTVERKSBRON

Tisdag blev det att fara till Finland. Inte en chans att logga något innan flyget. Det fanns ingen tid.
Problemet nu var ju att vid stod på 1499 och brukar logga ”milestones” tillsammans.
Nu är ju inte 1500 någon ”milestone” enligt GC, så det skulle väl bli bra. Vid 1000 så loggade vi en webcam i Gränna, så jag hade siktet inställt på en webcam i Helsingfors.

Har försökt logga den många gånger, men den har legat nere. Länge...

Första försöket med telefon funkade inget vidare. Jag kunde inte spara bilden… Men dagen efter gick det bättre. Loggad och # 1 500, jippie igen!

Nedan en del av The Smokestoners:




Det blev bara en i Finland. Hann inte med mer, men. Jag hann med ett besök på Farang. Grymt bra restaurang i Helsingfors, bäst enligt mig. Rankas ofta som nummer två. Riktigt bra mat även i kväll. Rekommenderas skarpt! Vi avslutade med att kolla Barca-Real, full fart var det.

Tre dagar i Finland, trevligt land. Men dom har det inte lätt om det kommer lite snö:




Tydligen ingen datum parkering och massa bilar ser ut som ovan. Då har det inte snöat mycket...

På vägen hem från flyget blev det en ”omväg” och elva snabba. Tackar för dessa.
78 hittade i januari, kanske läge att ändra målet från 2000 till 2500? Nja vi siktar på 2000 i alla fall. Det kan ju inte fortsätta så här, eller?


Tror nog att det bara blir 5oo, samt att vi lägger ut 100.

På fredagen hade vi FTF-jägare i trädgården på gömman ”Längst upp i Linden” 5/5. Dom var inte direkt diskreta och vi fick ett helvete att plocka undan efter dem. Hur kan man såga ner trädet för att logga? Dom klättrade ju så bra…










Nja, vi hade ingen gömma men behövde fixa till bland träden. Så det kom två agubiner, eller vänta var det inte autorister? Vänta lite ska kolla wike… Arborister var det ju… med Land Rover. Vilket jobb. Så himla kul om man inte vore så höjdrädd. Jag har ju aldrig varit höjd rädd innan vi hade småstenar, nu är jag livrädd. Konstigt.

Efter det så blev det helg och inget geocachande. Visst kom det några nya men vi stannade hemma. Pulka och snowracer idag, fint som tusan. Sedan blev det bowling med småstenarna för första gången. Var det kul eller var det kul = KUL.

Jag hade väl ingen höjdar dag på bowlinghallen, men jag kunde spela bowling med trasiga rev ben på höger sida, jippie igen. Fick till en spärr och tre raka strike i ett svep och fixade till oavgjort (2-2) med grannen.

Det roliga är ju att dom kan höja upp en sarg för minstingarna. Det skulle jag behövt idag. Inte en serie över 150, men jag hade ju ”såååå” ont sa jag i alla fall till grannen.
Nästa gång! Då blir det fina serier!

För övrigt så tycker jag att:

Varför gå på glödande kol om man kan gå med bowling skor?
Varför loggar man en riktigt bra och lite svår gömma med tftc, eller hittad?
Varför gömmer man en burk helt utan story och helt utan något intressant?
Gömman kan ju vara hur kass som helst om man har en story… (några sådana hav vi ju lagt ut men inte många).
Varför läser man inte alltid beskrivningen (storyn) på alla gömman?
Kul att David är tillbaka i HV71!
Juholt skulle vara kvar, han var bra för partiet!
Varför kan man inte kasta bowling klotet på samma ställe varje gång? Och även om man gör det varför blir inte resultat det samma?
Hur många fiskar finns det i en sjö (man vill ju tömma hela sjön och se dem)?
Hur kunde Fru Smokestoner få 763 poäng på ett ord i wordfued?
Spela aldrig random!

Hej Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar