Nice pic!

Nice pic!

måndag 2 juli 2012

Juni var ju bra, eller?


Det en dyster geocaching månad.
6 st hittade under hela juni. Det måste vara någon form av rekord. Hann dock med att göra maintenance på 5 st vilket var ganska. Bara några till att ta tag i. Lite jobbigt att man får needs M på ett par som inte alls behövde det. Två log böcker var mer eller mindre perfekt och man fick ge sig ut i värsta terrängen. Ska nog bara gömma cacher i vägskyltar i framtiden.
Det är mycket man inte hinner med.
Det konstigaste är ju att jag tycket att jag jobbar hela tiden, men jag hinner inte med att jobba heller?
Man tar en steg framåt och två tillbaka varje dag. Jag måste bli bättre.
Inte ens FTF har lockat mig att kasta mig i väg. Ligger lågt ett tag och kanske kan man komma tillbaka till plastburksjakt.

I morse sprang jag runt som en yr höna innan barnen var på dagis och fritids, så mycket att göra, men så lite tid. Frun frågade om jag vill ha semester... – Nej, tänk om det var semester idag då hade jag bara stressat ihjäl mig, svarade jag. Måste få bort lite till innan man kan få något man kan kalla för semester.
Avgiftningen:
Nu var det ju så att jag fick ”lite” hjälp med att ta det lugnt med cachingen:

Först pajade min telefon... Inga pling i den gamla Nokian jag hittade i minsta fröken småstens rum. Skön känsla efter ett par dagar. Man kan liksom inte svar direkt då man inte får några e-mail.
Sedan pajade datorn så att jag inte kunde se kartan på geocaching.com. Perfekt! Utan telefon med mail och en dator utan kartor, mm mm. Kollade lite på paddan om det kom något nytt, men började sakta avgiftas då det blev lite jobbigt.

Visst fick jag en ny telefon, men... Då stängdes alla abonnemang av i Sverige då vi inte betalt räkningarna. Det var ganska skönt i någon dag, men inte en hel vecka. Det roliga med detta var att dom skulle stänga av strömmen på vårt kontor som betalar räkningarna i Holland.
Nu är det ju inte så att pengarna är slut utan att vi har bytt datasystem och inte kunde validera alla leverantör i tid. Lönen kommer ju i alla fall, vilket är bra.
När väl allt kom igång och datorn var fixad så blev det en hittat i Danmark, WHOOOWWWW.
Lite paus är det just nu, men det känns skönt.
Har i alla fall en bra ide på nya gömmor, men då måste det bli lite varmare i vattnet.
Fan, magneter måste jag ju också köpa så att man kan fixa de som ligger nere. När ska man göra det?
Det blir en keop till mig:

http://youtu.be/FDBvAaUuW5o

Semester?
Kollar man stats så cachar vi mest på våren och hösten.

Det kanske blir en sommar utan burkjakt? Eller?

Habba Habba!

1 kommentar:

  1. det går lite ner och upp det är så vardagen funkar :) men bara skyltar vet jag väl inte om du skall satsa på :)

    SvaraRadera