Nice pic!

Nice pic!

onsdag 25 augusti 2010

Sjutton också; i Luxemburg

Det blev att lämna tidigt då mitt plan till Luxemburg gick redan 06:15. Visst hade jag en liten plan i huvudet, men skulle det fungera eller ej?

Efter att ha talat med min chef ett flertal gånger under måndagen så blev jag mer och mer övertygad om att detta skulle fungera. Han hade inte direkt koll på vilken dag (?) vi hade bokat möte. Plan var i alla fall att han skulle hämta mig på flygplatsen.

Landade på flygplatsen i Lux. Ringde chefen och han var kvar i Amsterdam. Jippie!

Då blev det att köra planen fullt ut. Kastade mig på en hotell buss och kom till Ibis hotellet ca 700 meter från flygplatsen. Ville ju inte gå hela denna lååånga vägen till hotellet, jätte jobbigt att gå. GPS;en var redan laddad, i fall att.

Innan detta lilla projekt så hade jag bara tagit en gömma i Lux. Snart skulle det bli sjutton till. Började med ett öde TB-hotell för att sedan hoppa på Memory spelet.

Det var 16 stycken gömmor placerade ca 250 meter i från varandra i en skog ca 1 km från flygplatsen. Tänkte att några kan det väl bli.

Började med #12 och hittade snabbt och lätt även #16, #15 och #14. Såg på loggarna att jag jagad Sonny Leo. Strax innan #13 var jag i fatt dem, och här gick det inte så fort. Far och son hade hittat 14, 15 och 16 på två och en halv timme. Jag hade fem gömmor på mindre en tjugo minuter.

Vi bestämde oss att ta #13 tillsammans och de fick försöka hänga med. Deras taktik gick ut på att följa stigarna i skogen. Jag hade korsat en och annan på vägen men stannade aldrig mer än tre, fyra steg på någon stig. Det blev sig i alla fall så att vi tog #13, #10, #9 och #7 tillsammans, men oj vad sakta det gick. Jag lät i alla fall sonen hitta alla dessa gömmor, man vet ju hur det funkar med barn.

Efter #7 så delade vi på oss. Jag tänkte att jag tar en eller två till sedan får det vara bra. Nu gick det ju dock ”lite” snabbare igen, så jag klippte alla. Missade dock mysteryn. Skrev upp alla ledtrådar i början, men det kändes inte aktuellt att ta alla så det fick vara.

Kastade mig ut ur skogen och hämtade min väska på Ibis. Beställde en taxi till hotellet, checkade in och tog en dusch. Klart! Fem minuter efter detta ringer chefen och säger att han var på plats. Här kan vi säga att min plan funkade mycket bra.

Så jag gick från en till arton gömmor i Luxemburg på ca 2 timmar och 5 minuter.

Det kan ju tilläggas att denna serie är snarlik en annan icke publicera serie i Sverige.
Den stora skillnaden är nog att detta var mer ”a walk in the park” än mitt i stor skogen.

Tar ni er till Luxemburg så planera in två timmar extra vid flygplatsen:

TB-hotell-12-16-15-14-13-10-9-7-8-1-2-3-4-5-6-11 smash! Foot of tree...

Sök på Luxemburg airport på kartan så vet ni var jag jagade.
Det blir att logga dessa när jag kommer hem.

1 kommentar:

  1. Jaha ja, och den officiella förklaringen är säljtbildning minsann.... men så länge kulorna trillar in må det vara hänt ;) Puss på dig gubben. Fru Smokestoner

    SvaraRadera