Nice pic!

Nice pic!

fredag 21 december 2012

FTF, DNF och nya Bison


FTF... och DNF... samt nya Bison behållare för 15 spänn inkl. Karbin hake.

Hade en plan på att plocka 5-10 st på onsdagen, men av detta blev det en hittad. Varför måste dom krocka hela tiden, samt mötet drog över med en timme eller två.  Aj Aj...

Jag var hemma på tisdagen och hade koll på adventskalender gömmorna på www.geocaching.se

Tänkte att man kanske skulle fara upp till Vadstena och vara med på lite FTF-jakt vid 18 hugget. Nu blev det inte så. Jag kommer in på dagis och ska hämta minsta fröken småsten när det plingar till.  Kollar inte på telefonen utan är trevlig och kollar lite av de senaste alster F2007 jobbar på.

När vi ska ta på kläderna fiskar jag upp telefonen och tänkte; Detta funkar ju inte alls... en gömma så nära! Bara 27-28 km med bilen enkel resa. Närmare kommer de inte så ofta, tyvärr.

På med kläderna på ungen och kastar henne ut genom dörren. Hej då till fröknarna. Nu till nästa ställe för att hämta Stora Fröken Småsten. Nu är det lite bråttom.

Nej detta kommer ju inte att fungera. Pulsen går ner och småstenarna sitter i bilen.

-Vem vill göra ett försök på FTF?

-INTE JAG vrålar Stora NOEN2007 som hittat över hundra gömmor (Pappa har inte fixat att logga dessa, och kommer inte att göra det).

- Jag hänger med säger Minsta Fröken Småsten.

Hem med den stora och sedan drog vi. Detta var inte bara för en FTF, men annars hade vi nog blivit hemma. Vi åker och åker. Är vi framme snart. Nej vi ska åka jätte långt kvar säger jag efter fyra minuter. Jobbigt i bilen då minstingen har ångrat sig och ville vara hemma och kolla på en film.

FRAMME... Då är det någon galning som tydligen springer omkring med en ficklampa på platsen.

Tänker igenom några alternativ. Har han hittat gömman så kan jag ju döda honom och ta bort första sidan i loggboken, eller? Det kändes inte som något bra alternativ när F2007 var med, annars hade det ju varit det bästa alternativet. De andra ska vi kanske inte gå in på.

:HAR DU HITTAT den skriker jag efter att ha kastat F2007 ur bilen utan vantar.

Det gick bra! En delade FTF och en levande geocachare. Inga gömda lik bakom Simhallen i Vadstena = EN seger... Nu for vi vidare mot Skänninge för att F2007 skulle få köpa vad hom ville tille NOEN2004 och Fru Smokestoner. Det har blivit lite tradition på detta, kul. Jag fick stoppa en eller två grejer, men annars gick det bra.

Vad hittar jag på ÖB... JÄTTE BISONS... för 15 spänn med karbin hake.

 

Finns att hitta i gran inom en ganska snar framtid. Två (Röd och Blå) är ute just nu och en ska ut i morgon.

Sedan blev det en DNF, men shit happens. Plocka upp...

Jag är glad i alla fall!

God Jul till ER!

Och Habba Habba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar